torsdag 3. oktober 2013

Svennebrevet!

Hei alle sammen!

Beklager for lite oppdateringer den siste tiden, men jeg har vært ganske opptatt med å forbrede meg til svenneprøven som jeg hadde på mandag og tirsdag denne uken! Jeg skal jeg si det med engang, jeg BESTO, HURRA!
På mandag var det avgårde til Gjøvik for å begynne dag 1 av prøven og den går ut på planlegging av det praktiske arbeidet. Planlegging her vil si å tegne arbeidstegninger til alle klippene, strukturomformingen og oppsettet vi skulle gjøre. Jeg hadde 3 klippemodeller, en som jeg også skulle ta struktur på (permanent) og en brude oppsetning med make up. Det vil da si 6 klippe tegninger, 1 permanent tegning, en oppsetningstegning og en make up tegning pluss skissetegning på alle. Det er egentlig helt utrolig att vi må gjøre for det er noe man aldri bruke senere i jobb sammenheng, men det er forsåvidt bedre å tegne enn å skrive en 10 siders stil om alt man skal gjøre :)
Jeg var på gjøvik litt før 9 og var ferdig rundt 3, så det var en lang dag.....
På tirsdag var det også avgårde til gjøvik for dag 2 av prøven, den praktiske delen. Jeg startet med første modellen klokka 09:00 og hadde lagt opp en timeplan fram til 16:30 da skulle vi være ferdig med modellene og fra 16:30-17:00 skulle vi skrive egenvurdering av arbeidet. Selvfølgelig måtte de holde oss på pinebenken litt ekstra, men jeg var heldigvis første som skulle inn og få dommen! Det værste da var att de gikk igjennom hele oppgaven min før de sa det endelige resultatet. I etterkant trur jeg nok det var like greit, for hadde dommen blitt enten bra eller dårlig og de hadde sagt det med engang så trur jeg ikke att jeg hadde fått med meg noe av de sa. Men jeg må si det var utrolig godt å høre når en av sensorene sa: "Da kan du selv kalle deg frisør da!" Det rant noen tårer da skal jeg si.....

Det er en utrolig god følelse å si att man er ferdig utdannet i en alder av 20 år, det er ikke så mange som er det! :) Men spørsmålet mitt nå er jo, hva skal jeg gjøre videre?
Jeg har tenkt til å jobbe videre som frisør, ingen fare med det.... Men hvor henn? her i byen? kanskje flytte? eller fortsette der jeg jobber? Det er jo en kjempe gjeng jeg jobber sammen med, men hadde vært veldig godt å flyttet på seg litt også, men da kommer økonomien inn i bildet..... Det skal ikke være lett dette her.....
Nei, jeg får vel bare nyte ting som de er enn så lenge og ta det litt som det kommer :) Det er jo godt å bo hjemme også å komme hjem til ferdig laget middag og ikke betale noe husleie og slike ting, men det kan ikke bli sånn for alltid... :P     Man får bare se hva det blir til :)

-blogges-
Heidi :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar